Husvagn & Fobi x 2

I fredags vid 9tiden kom J hastigt och plötsligt på att vi skulle åka ut med husvagnen, ja han har ju under ett par dagar pratat mycket om vilken dålig husvagnssommar det varit, bara 4 husvagnsnätter, det var då i början av juli när vi var till Strömsund.
Vid halv 1 tiden satt vi i bilen på väg mot Sollefteå och drygt 2 timmar senare checkade vi in på Sollefteå Camping.
 
I dag måndag vid 15tiden kom vi hem efter tre nätter i husvagn.
 
Det har varit en okey, fast jobbig helg.
 
 
FOBI X 2
Inte lätt att vara glad & lycklig ute på husvagnstripp när jag drabbas av fobi x 2,
absolut inte lätt när det för det första är jobbigt att vistas på en mindre yta som delas av många som det blir på en camping, att titta ut genom fönstret och se... en husvagn typ 4 meter längre bort.
Att sitta utanför förtältet betyder att man sitter till allmän beskådan av alla de husvagnsboende inom en 4 meters radie plus att alla som går förbi, vart de nu ska, passerar just mig.
Att ha fobi för allmänna, gemensamma toaletter gör inte livet direkt enkelt,
min motvilja delas av Elin som tittar in och säger, det är äckligt, jag är inte kiss-nödig längre...
Att jag dessutom ogillar husvagnstoaletten gör det ännu jobbigare.
Som tur är... eller ja jag vet inte riktigt, men min mage är väldigt samarbetsvillig ibland och stänger av alla behov av toalett när vi är ute med husvagn, är någonstans där det bara finns allmänna toaletter.
I natt fick jag världens toalett/dålig i magen ångest och kände mig mycket nära döden, hjärtklappning, svettning/sjöblöt av svett, kräkilla-mående, andnöd och en allvarlig känsla att förlora fotfästet i tillvaron.
Men, hur som helst, jag överlevde, det blev ingen magsjuka.
 
 
Min mages status just nu... ja jag hann typ bara in genom ytterdörren och sedan har jag varit akut-toaberoende, min mage bullrar, krampar, bråkar och är irriterad.
 
Kommentarer
Postat av: Russin

Hej vännen..

Usch så jobbigt med allmäna toa fobier, jag vet för jag är lika... HATAR offentliga toaletter, så äckligt och jag är övertygad om att jag ska bli magsjuk varje gång jag tvingats att gå på en.. :(

Hoppas "bullret" i din mage snart ger med sig..

KRAM

2012-08-15 @ 20:08:26
URL: http://russinsdagbok.se
Postat av: Ting och Tankar

Vi har visst samma fobi, både med allmän toa och folk alldeles för nära.
Kramiz och hoppas magen mår bättre nu ♥

2012-08-16 @ 09:27:29
URL: http://tingochtankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0