Fyra dagar till med LCHF

Onsdag 25 juli Dag 4 av 30,
 
 
Vaknade 10.30, hade faktiskt gärna fortsatt sova, är fruktansvärt trött, men eftersom jag lade mig med Elin strax efter kl 20 kändes det som om 14 1/2 timme i sängen kanske räckte
 
Frukost
2 koppar kaffe m gradde
2 köttskivor - rest från gårdagens middag
1 skiva ost
samt mina sju (7) morgontabletter
några muggar te
 
 
Efter intag av frukost + tabletter samt telefonsamtal med min mor lade jag mig i soffan för ytterligare en timmes vila, jag har fruktansvärt ont i min rygg
 
 
Mellanmål... i dag har det blivit rätt dåligt med föda, men hungrig har jag inte varit
en skiva ost när jag tog dagens andra omgång av alvedon + tradolan
 paprika invirad i ostskivor blev det till kvällsfika + dagens sista alvedon + tradolan
 
Middag... tacos, utan kolhydrater - köttfärs, grönsaker, aoli (hemgjord) riven ost
 
under dagen dricker jag citonvatten, te & kaffe
 
Mitt mående... vansinngt ont i ryggen, från bh-bandet ner till rumpan, väldigt ont i bröstryggen "hjärtsmärtor, ont i vänster arm som känns bortdomnad och kall, ont i vänster höft, ben och knä, ont i fötterna
trött, ja jag är rysligt trött
 
min mage känns lite mer orolig nu efter "mängd" grönsaker & aoli
 
Vila
ligga på soffan 11.15 - 12.15
ligga på soffan 17.45 - 18.50
 
 
Torsdag 26 juli dag 5
 
det är tydligen i dag diverse biverkningar kommer...
 
har under natten, mot morgonen haft känning av kramp i speciellt vänster vad, nedre del av benet
trött, vansinnigt trött trots jag tillbringat 14 timmar i sängen (20.10 - 10.00)
 
inte speciellt hungrig eller sugen att äta något närmaste timmen efter det jag vaknade, känner mig mer illamående, kräk-illa, orkeslös, noll energi, ingen lust att göra något...
igår gick jag klädd i pyjamas till kl 14 innan jag orkade ta på mig kläder och gå ut med Elin & Bullen,
i dag vete faan om jag kommer att ta av pyjamasen alls... mest lust att återvända till sängen, sova, sova, sova
 
värk i kroppen, axlar, nacke, bortdomnade armar och ond vänster handled, ont i ryggen, höfter, knän, ben och fötter - skulle verkligen behöva en sjukgymnast eller att en läkare som kan ryggont och har något vettigt förslag vad som kan göras... jag orkar inte ha ont jämt
 
huvudvärk, trötta ögon, dåligt med koncentration
 
MEN min mage bråkar INTE och jag har ovanligt lite ont i magen - positivt!!
 
Frukost blev det,... två timmar efter det jag vaknade, lämnade sängen så kanske det räknas som lunch... klockan var ju typ 12... nåväl, till slut stoppade jag i mig en halv avokado, en skinkskiva, en ostskiva ett par bitar paprika samt ungefär 2 msk keso (som jag saltade och hade på paprikapulver)
2 koppar kaffe m grädde samt 2 muggar te, ett glas citronvatten
 
Jag läste någonstans, på nätet, att kramp i benen under natten kan bero på saltbrist... hittar jag det igen så blir det en länk.
 
Mellanmål... tro om två smakbitar från ICA's smakprovning räknas som mellanmål? kallrökt lax & pepparrotsost smakade gott i alla fall
har lyckats få i mig två koppar kaffe m grädde
eftersom frukost + tablett-intag var kl 12 blir det inte mycket föda innan det är dax för nån sorts middag
 
Mitt mående
trött, trött, trött som faan
 
värk i kroppen, nacke, axlar, armar, rygg, höfter, ben, knän och fötter
 
 något mindre huvudvärk
 
inte något större sug efter socker
 
jag har en ond fläck i övre delen av magen, strax under mitten av brösten
min bröstrygg, den där kotan som orsakar "hjärtbesvär" bråkar
 
ont i ryggen från bh-bandet ner till rumpan, känns som om jag ska gå av, att jag inte håller ihop
 
Middag... å yes, det blev det trots allt även i dag... tillsammans med maten tog jag dagens andra omgång av tradolan + alvedon
jag åt: lövbiff, omelett, gurka, aoli - yes, jag är förutom mitt saltsug väldigt köttsugen just nu
 
 
Vila
12.30 - 14.00 ligger på soffan
18.30 - 19.45 ligger på soffan
 
Vaknade omkring halv 1 av att jag hade så ont i bröstryggen, "hjärtkotan", samt i nedre delen av ryggen, riktigt jävla skit-ont, var ner på toa å tog sedan alvedon + tradolan ihop med en bit ost
Det tog väl omkring 20minuter, en halvtimme innan jag somnade om
Har vaknat till & från flertal gånger pga smärtan i ryggen/hjärtat, bortdomnad vänster arm
 
 
Fredag 27 juli dag 6
tänk så fort tiden går när man har roligt,
strax har det gått en hel vecka,
en vecka med LCHF,
 
 
Fredagmorgon, min (o)tur att kliva upp med Elin, 8.15 var det morgon
 
Jag är trött, trött, trött, vansinnigt trött
Jag har ont, ont, ont, vansinnigt ont i min kropp
 
Är för trött för att äta frukost/är inte hungrig och orkar inte
tar en ostskiva och sväljer dagen åtta (8) tabletter
dricker te & två koppar kaffe m grädde
 
positivt/negativt med LCHF?
 
ja... just nu är jag inte rätt person att säga varken eller
men jag fortsätter absolut de 30 dagar jag bestämt mig för, får göra en utvärdering sedan
Just nu känns ingenting positivt, skulle gärna lägga mig ner å bara dö
 
Vila
ligger/vilar på soffan 9.00 - 10.30
sover i sängen 13.00 - 14.30
ligger i soffan 15.45 - 16,30
 
Det här med mat
Det är komplicerat, jag äter ju inte pga vana utan i princip när jag är hungrig eller då jag gör mat till Elin & Jerry
Inte speciellt bra, det förstår jag oxå
Idag blev det då en ostskiva till mina tabletter och efter det ingenting
Nere hos mina föräldrar drack jag en kopp kaffe m grädde
Eftersom jag inte var hungrig, kände mig sugen på någonting blev det ingen mat förrän vi åt middag
 
Till middag åt jag 3/4 delar av en kycklingsallad från Pizzerian, inget bröd...
 
till salladen drack jag en mugg te och sedan en kopp kaffe m grädde
 
Av någon anledning har jag varken varit hungrig heller känt lust att äta någonting, inte ens nere hos mina föräldrar med ett kakfat med typ sju sorters kakor kände jag någon lust att stoppa i munnen
 
Trötthet & Mående
jag är förjävla trött, har vilat/sovit ungefär 3tim 45 minuter från kl 8.15 till nu 18.30
kommer att precis som vanligt lägga mig tillsammans med Elin vid 20tiden
så dagens vakna tid blir cirka 8 timmar
 
fortfarande uppför sig min mage ovanligt bra, lite irriterad pga stort intag av grönsaker men trots detta mycket lugn jämfört med tidigare
värk, ont i min kropp, från hårbotten till fotsulor
den där kotan i bröstryggen är mycket elak, jag har vansinnigt ont i ryggen från bh-band till rumpa
axlar, nacke och armar är ömma, värker, domnar bort
mitt vänstra knä är ont, ont, ont
jag har väldans ont under fötterna
pga min jävla trötthet har jag noll energi, noll ork & noll lust, vill ingenting
skulle helst av allt bara vara själv och slippa allt
sånna här dagar känns det som om en inlåsning på sjukan, få vara ensam på rummet vore en välsignelse
 
 
Lördag, dag 7, en vecka
28 juli
 
Vaknade strax före 10.30. känner mig helt opåslagen, lade mig på soffan å låg där till 11.15, vill ingenting, har inte lust att göra någonting, allt är bara jobbigt
 
Det känns som om jag har värsta hemska träningsvärken i kroppen
Jag undrar om detta fenomen "rötmånad" kan påverka mitt mående, svettas & känner mig kladdig -
jag tycker att jag är väldans ofräsch
Väldans ont i höfterna
För övrigt mår jag kräk-illa
Trött, trött, trött
Värk i nacke, axlar , armar, rygg, knän, ben, fötter
Huvudvärk
 
Trots allt har jag överlevt en vecka HURRA för mig
 
Förutom att jag har överlevt, vilket i sig är nog så bra... har jag mycket mindre ont i magen, blir inte uppsväld och inte samma bråkiga tarmar som tidigare, ett stort plus!!
Dessutom har jag lyckats "hej å hå" tappa ett kilo, vågen visade på minus!!!!
 
Mitt BMI är 30 vilket betyder att du har viktklassen Övervikt.
För att komma ner på normalvikt behöver jag gå ner 11.9 kg.
Ha ha ha från fet till överviktig på en vecka... men det lär ju ta minst 12 veckor med LCHF för att jag ska bli normalviktig.
 
Däremot är jag, tror jag, tröttare, har mindre energi och orkar än mindre nu mot med min sockerrika & kolhydratrika kost, jag behöver något som ger mig mer energi.
 
Ett litet problem är ju denna grej att jag inte är hungrig, inte känner sug efter att äta, blir ju fel det oxå 
 
Till "frukost", i samband med intag av morgonens tabletter blev det 4 msk keso, ett glas citronvatten och te, det är ju så enkelt, skulle jag inte behöva något att äta för att kunna svälja mina tabletter blev det troligtvis inget annat än te/kaffe ev citronvatten under förmiddagen
 
Mitt mående
mår hyfsat trots potatismos/kolhydrat intaget, än är min mage lugn
trött, vansinnigt trött (har "bara" vilat ungefär 90 minuter i dag)
ont i min rygg, känns som om jag håller på att gå av, ryggen, från bh-bandet till rumpan värker oavbrutet, det gör ont när jag sitter, ligger, står och går
ont i nacken, axlar, armar, bröstrygg, höfter knän och fötter
armarna domnar typ bort
när jag får som mest ont blir jag alldeles sjöblöt av svett, illamående och yr, känns som jag ska svimma
Kommentarer
Postat av: Russin

hej hej..

ser ju bra ut.. :)

själv har jag lämnat lchf, orkar prestera mera under mina träningspass då tror jag.. tänkte se under ett par månader hur jag funkar med "vanlig" mat och träningen.. har ju ca 7-10 kg jag vill ner..

kramp i vaden kan bero på magnesiumbrist, det kan man hjälpa till att bli bättre genom att äta mandel.. :)

tänk på att röda grönsaker som tomat, paprika kan skapa ökat sug efter socker..

lycka till gumman.. KRAM

2012-07-29 @ 18:33:11
URL: http://russinsdagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0