lchf & kroniskt trötthetssyndrom

Mitt LCHF bloggande blir ju väldigt uppblandat med hur jag mår även fysiskt & psykiskt, det är faktiskt min KBTkontakt som tycker att jag ska blogga & påbörja en 30dagars LCHF, hon tror att jag på sikt skulle må lite bättre om jag dels äter bättre... jag är ju mästare på att skåpäta" och leva på mackor, dels kan en viktnedgång betyda mindre värk.
Det är lätt för "normala" att tycka att det "bara" är att äta mindre och röra sig mer, i mitt fall, då jag äter redan tillräckligt lite (överlever på coca cola & choklad, samt mackor) och inte kan röra mig speciellt mycket pga all ansträgning kostar och betyder ökad trötthet, mera värk, sämre mående.
Jag lägger mig ofta och vanligtvis kl 20 med Elin och de gånger jag har sovmorgon sover jag lätt till 10.30 utan några som helst problem, jag behöver dock vila under dagen, trots dessa 14 timmar i säng.
Två, tre kvällar i veckan, max, är jag vaken och uppe efter det Elin har somnat.
Min vakna tid är vanligtvis 8 timmar/dygn.
Ifall detta, LCHFkostomläggning hjälper, om jag på sikt mår bättre är det guld värt, hittills har det positiva, förutom 2kg minus på vågen, varit en lugnare mage - kan bero på noll gluten, enligt läkare är jag inte glutenintollerant, men när min kropp är i dåligt sick reagerar jag på gluten - en del av mina utslag, de som läkaren säger beror på stress är oxå försvunna och inga nya har dykt upp senaste två, tre dagarna.
Jag är fruktansvärt less på mitt liv som det är nu, bara trött, värk och dåligt mående.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0