chokladsuget

Alltså, jag likställer mig själv och mitt chokladberoende med en alkolist/narkoman och deras sug efter alkohol/narkotika, det ena är faktisk varken bättre eller sämre, olika beroende ja visst, lagligt och accepterat mot icke accepterat/olagligt.
 
Var nere hos mina föräldrar och fick en bit 70% choklad till kaffet... vilket triggade igång mitt beroende hej vilt så när jag på väg hem var in på ICA och handlade blev det även en 70% choklad som följde med hem.
 
Det sägs... varför fattar jag inte... att med mörk choklad tar man bara en bit och sedan är det okey... inte för nån som jag, jag skulle kunna äta upp hela chokladkakan med detsamma, lätt som ingenting.
 
 
 
Inte är väl detta val, om det nu ens var ett val, speciellt bra, inget jag känner mig glad över, snarare ett återfall till beroende och helt fel och det känns inte okey.
 
 
Även om jag till viss del kan skylla i min trötthet, behov av energi, men nej, det är bara bortförklaringar.
För mig är choklad en drog, ett beroende.
Kommentarer
Postat av: cajsa

Köp 86% den klarar åtminstone jag att bara ta en bit av.Jag har oxå försökt tidigare med att unna mig en bit 70%,går dåligt för mig oxå.Fast jag tror inte att man ska unna sig något de första två tre veckorna för då kör bara sockerberoendet igång.

2012-08-01 @ 19:25:34
Postat av: Jag, Åsa

Ja Du, för mig är det nog så att choklad är big no no

2012-08-01 @ 19:54:34
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: cajsa

Men gott =(.

2012-08-01 @ 20:46:24
Postat av: Russin

hej vännen..
har läst ikapp lite här nu och ser att din bråkiga mage verkar lite bättre.. :) så skönt..

jag är sån med att jag inte kan äta en ruta, utan äter jag så äter jag slut på allt.. jobbigt är det..

har väldigt svårt att komma in på denna kategori och läsa, den där kossan kommer upp hela tiden.. :(

nu måste jag sova, ska upp i ottan och börja jobba.. krmaisar

2012-08-06 @ 22:50:32
URL: http://russinsdagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0